17 augusti 2009

Sömn hade nog varit en bra ingrediens.

Jag har haft en kanonvecka i Stockholm, jag trivs verkligen bra där. Dreamhack var speciellt, jag hade jättekul hela tiden men sen är jag ju rätt lättroad också. Ikväll blir det i alla fall en tidig kväll, jag var inte hemma förrän runt halv ett inatt och upptäckte då att jag skulle börja jobba 06.42, inte 08 som jag trodde från början. Det blev inte mer än tre timmar sömn inatt heller, precis som under hela eventet, men jag får skylla mig själv - det var ju faktiskt jag som hade så roligt att jag inte ville gå och lägga mig på kvällarna.

I onsdags när vi kom upp till Stockholm fick jag träffa massor av vänner som jag inte hade räknat med att träffa förrän det stora eventet i november, det var verkligen jättekul! Vi packade ur bilen, hälsade på folket som var på Annexet och sen åkte vi till RossiNi och satte oss där och tog ett par öl, Johanna kom dit och sen satt vi och pratade i flera timmar. Pojkarna som var med från början gick hem till Andreas och satte sig där för att planera, medans jag och Johanna satt kvar på RossiNi och pratade. Vid halv 11 gick vi bort till Hard Rock och fortsatte dricka öl och prata där. Vi var nog inte tillbaka på Annexet förrän runt midnatt.

Jag, Amanda och Sajk skulle ha gått på bio i torsdags, men vi var lite sena så när vi kom till bion hade de redan sålt våra biljetter, det enda som fanns kvar var biljetter på andra raden och för att slippa nackspärr bestämde vi oss för att gå till Bull & Bear Inn på Stureplan istället, och så satt vi där och myste med varsin öl. Runt 22 började de andra bli hungriga så vi mötte upp HP vid Kungshallen och satte oss där på en liten grekisk restaurang.

På fredagen var det äntligen dags att träffa min mamma, vi gick till Dionysos på söder - så himla mysig restaurang! Där satt vi och åt god mat, drack gott vin och pratade massor, det känns som att det är flera år sen jag träffade mamma. Amanda ringde och sa att hon snart var påväg mot globen och frågade om hon fick komma och hämta oss, så vi slapp åka tunnelbana och fick skjuts nästan ända fram till dörren på Annexet. Mamma följde med dit, vilket var jätteroligt för då fick hon ju äntligen se ansikten på de jag pratar om precis hela tiden.

Lördagen var inte riktigt lika rolig på dagen, vi satt i möte i källaren till Globen/Annexet i flera timmar. Det var ett väldigt givande möte, men det var lite jobbigt att sitta instängd i en trist källare. På kvällen drog vi oss ut till Amanda, där fortsatte vi mötet en stund men nu var det på en helt annan nivå och vi hade roligt hela kvällen. Jag fick äntligen träffa Ylla, som nalle och sajk har pratat om så mycket.

Det blev ett långt inlägg idag, jag måste ju kompensera för att jag har varit så dålig på att blogga senaste dagarna. Nu är det några dagar av jobbande, så jag ska nog ha tid att blogga lite mer.

Inga kommentarer: