06 augusti 2009

Det finns människor till allt..

"En ung man i Falun klagade på McDonalds service. När klagobrevet nådde restaurangen fick han hatiska mejl. Alla anspelade på hans homosexualitet."

Detta är taget från en artikel på Aftonbladets hemsida. Jag blir så arg när jag läser sånt här - dels är det verkligen inget fel i att vara homosexuell, han är människa precis som alla andra. - Dels dessutom har väl inte hans sexuella läggning med synpunkterna att göra? Tycker man att han har haft fel i sina åsikter så kan man väl försöka få fram det istället för att hota och kränka honom för att han är homosexuell?

När jag kom ner mot slutet av artikeln som finns på Dalarnas Tidningar blev jag lite gladare.

"- Jag känner ett fint stöd från polisen, de tog mig verkligen på allvar och det har de ansvariga på McDonalds gjort med, säger Mattias."

Vad skönt det är att han faktiskt får bra stöd, framför allt från polisen som annars kan låta ganska ointresserade när det gäller hot och mindre våldsbrott. I Aftonbladet står det också att ansvariga på McDonalds ser väldigt allvarligt på detta.

Jag och många andra står på din sida, Mattias!

Här är artiklarna i både Aftonbladet och DT.

Inga kommentarer: