03 augusti 2009

Dags att börja jobba igen

Nu känns det som att jag har haft semester hela sommaren, även fast jag har jobbat ganska mycket. Augusti är ännu tuffare. Med start imorgon jobbar jag tre dagar, två nätter och sen två dagar, allting på mindre än åtta dygn. Sen är jag ledig i fem dagar, det kommer nog behövas.

Den 12 Augusti åker jag till Stockholm igen, det är verkligen på tiden - det känns som en evighet sen sist. Jag ska för en gångs skull vara med på ett av Dreamhacks minihack, jag tror det blir riktigt roligt. Dessutom ser det ut som att nästan alla av mina Stockholms-vänner kommer att vara där - helt underbart!

På måndag börjar mina ridlektioner igen, det ser jag också fram emot. Jag har saknat att vara i stallet, jag kände det när jag kom dit idag. Det har bara inte blivit av under sommaren, av någon anledning har jag glömt bort att ta mig tid för det. Kanske är det för att jag har jobbat så konstiga tider, kanske är det för att jag vet att vännerna ändå inte är där, de har ju också andra saker för sig under somrarna. Någonting är det i alla fall som har hållt mig därifrån, någonting som kändes väldigt långt borta när jag kom dit idag.

Nej, nu är det väl dags att gå och lägga sig, jag ska ju trots allt upp kl. 05 imorgon. God natt, hörs imorgon.

Inga kommentarer: