30 juli 2009

U2 - En av drömkonserterna

Det har jag helt glömt bort att skriva, imorgon åker jag till Göteborg för att äntligen få se U2 live! Jag missade ju dem förra gången de var här, men nu har bror fixat biljett till mig med så jag ska dit med han och hans kompisar och flickvän. Det kommer bli underbart! Snart är det bara Metallica kvar av alla drömkonserterna, med andra ord.

Det ska bli skoj att se deras lägenhet också, min bror har massor av saker - hans flickvän också och nu har de klämt in sig i en pytteliten etta, dessutom tror jag att vi är sex eller sju personer som ska sova där i helgen, det blir nog lite trångt - men trångt är ju mysigt, eller hur?

Nu är det bara en och en halv timme kvar på jobbet, sen är det dags för helg och fyra dagars ledighet, denna veckan blir nog lugnaste veckan på hela året, jag var ledig fredag-tisdag, jobbade onsdag och idag och nu är jag ledig igen fredag-måndag. Bekvämt schema faktiskt, inget jag direkt gråter över. Speciellt inte eftersom Augusti antagligen blir ganska stressigt med allting. Jag jobbar hela månaden och ändå ska jag hinna med att åka och jobba på ett Dreamhack 12-16e.

När jag åker hem i eftermiddag ska jag slänga på mig ridkläderna och åka upp till stallet. Det ska bli så skönt att komma dit, jag trivs där tillsammans med alla barn och hästar.

2 kommentarer:

Tina sa...

Skönt det lät, jag ska imorgon sätta igång med en av mina jobbigaste veckor för sommaren.. fredag o lördag blir att jobba 7.30-21.30! sen är jag ledig en dag resten av veckan...

Kikki sa...

Oj, långa dagar.. Men det är ju inte så många i alla fall! :D Själv har jag nog jobbigaste månaden hittills i år i Augusti... 143 timmar :P Men då är jag ledig 1 vecka i följd mitt i månaden, så jag jobbar väl mer eller mindre varenda dag annars :P Blir skooj...