17 juli 2009

Bara för att jag också vill se den..

Jag ska verkligen gå och se Harry Potter och halvblodsprinsen, men det blir inte förrän jag är i Stockholm nästa gång, och just nu känns det väldigt långt bort. Sen var jag bara tvungen att lägga in en bild på världens vackraste Emma också. Det är alltså hon som spelar Hermione i alla filmerna.


Har ni inte läst böckerna eller sett filmerna så är det definitivt någonting jag verkligen rekommenderar, böckerna kan jag läsa hur många gånger som helst, och filmerna - ja, det är verkligen någonting magiskt över dem. Dessutom tror jag att det är första gången någonsin som någon har lyckats göra filmer som man älskar även om man har läst böckerna.

Frågan är ju bara vad man ska göra efter nästa film, då har jag läst alla böckerna och sett alla filmerna.. Givetvis kan jag läsa alla böckerna 100 gånger till, och se filmerna precis lika många gånger, men det blir ändå inte riktigt samma sak.

På något sätt är historien slut efter nästa film, då är allting över. Vi får inte se några fler upptåg av våra älskade trollkarlar och häxor, det känns lite vemodigt måste jag säga. Tids nog kommer det väl säkert någonting nytt som är precis lika bra, men av någon anledning har jag en känsla av att vi får vänta ganska länge. Tills dess får vi nöja oss med att läsa om dessa unga stjärnor i skvallertidningarna, det kan ju bli lika spännande det, eller hur?

3 kommentarer:

Lundis sa...

Men du, sista boken ska ju splittas i två filmer :D

http://www.imdb.com/title/tt0926084/
http://www.imdb.com/title/tt1201607/

Kikki sa...

OMG. Då är det i alla fall 3 filmer kvar att se för min del ;D Men... Fortfarande, vad gör man när film 7 v 2.0 är över? /:

Unknown sa...

Det finns något lika bra redan.. Twilightserien! Sträckläste alla 4 böcker på mindre än en vecka. Helt galet bra är de.