20 juli 2009

Helger är alltid så korta..

Jag tycker verkligen att det är tråkigt att helger är så pass korta som de är. Jag åkte direkt från jobbet till Falun i fredags, och vi åkte hem igen sent igår eftermiddag och ändå känns det knappt som att jag har haft någon helg, allt man kommer ihåg är de långa eftermiddagarna i en reception någonstans runt Jönköping.

Falun kändes bra i alla fall, det var fint väder nästan hela helgen och det gör ju att stan faktiskt ser lite vacker ut. Egentligen är stan riktigt fin med sina Falu-röda hus, all grönska och allt vatten som verkar omringa hela staden, tråkigt bara att den är så liten, det finns fortfarande inte mycket där att göra, precis som när jag flyttade därifrån för tre och ett halvt år sen.

Den stora frågan är ju var man tar vägen härnäst, det blir antagligen Stockholm så småningom, men vad vill jag göra där? Jag vill göra något jag tycker är roligt, och jag vill dessutom tjäna pengar på det, men vad gör man då - outbildad som jag är? Jag borde satsa på någonting som ingen annan kan, men vad kan jag som inte alla andra kan, egentligen? Nu har jag ju i alla fall ett par eftermiddagar på mig att fundera ordentligt, här verkar det ju inte hända någonting spännande i alla fall.

Inga kommentarer: