02 september 2009

Hemtenta..?

Det känns som att allting har gått jättefort, jag ska skriva min första hemtenta - den ska vara inlämnad redan nu på fredag. Skönt att jag faktiskt inte har så mycket annat att göra när jag väl är i Stockholm, det hade nog varit lite värre om jag hade varit i Jönköping nu. Där ska jag ju tömma min lägenhet så fort jag kan, men det blir i alla fall inte förrän om ett par veckor.

Igår åt jag middag med Amanda och Sajk på gourmetstället Burger King, jag var nöjd - BK finns ju inte i Jönköping. Vi traskade vidare till Centralen, där vi fick stå i kö i en mindre evighet för att köpa mitt SL-kort. Studentkortet måste man ju köpa av en person, eftersom de vill se intyg på att man är med i kåren och grejer, så det var bara att köa snällt. Vi tog en kopp kaffe under tiden vi väntade, så det var inte så farligt ändå.

Amandas P-tid gick ut så hon passade på att åka hem och plugga, medans jag och Sajk stannade kvar i stan och fikade. Vi satt på ett café på Klarabergsgatan till 23-tiden, då det var dags att åka hem. Det var en jättemysig kväll, hur bra som helst!

Inga kommentarer: