17 april 2009

1 års fängelse, 30 miljoner i skadestånd..

Så blev det med Piratebay-killarna. Medhjälp till brott mot upphovsrättslagen. Jag trodde aldrig att det skulle hålla i rätten, jag har ett lysande exempel.

1. Piratebay - tillhandahåller en tjänst där vanliga människor kan lägga upp och ladda hem filer, det är inte Piratebay själva som lägger upp filerna, de är bara en länk.

2. Vägverket - tillhandahåller vägar till vanliga människor som vill köra bil. Högsta lagliga hastighet i Sverige idag är 120km/h, men vägverket bygger vägar som det går att köra fortare på.

1. Piratebay är tydligen skyldiga till medhjälp till brott mot upphovsrättslagen
2. Är vägverket skyldiga till medhjälp till brott mot trafiklagar då? Ska jag kräva vägverket på de 3200 kr jag fick betala i fortkörningsböter i Augusti? De byggde ju faktiskt vägen så jag kunde köra i 139 km/h.

Det är nästan så jag blir arg..

Inga kommentarer: